NKKB Optik Kft.
Általános Szerződési Feltételek
Hatályos: 2024. 07. 26.
Verziószám: 1.1
Köszönjük, hogy a NKKB Optik Kft. szolgáltatásait választotta!
Az NKKB Optik Kft. („Optika”) üzemelteti a 1135 Budapest, Lehel utca 76. szám alatt található Optika Italia név alatt működő optika. Tevékenysége során szemvizsgálati, gyógyászati segédeszköz (szemüveglencse, szemüvegkeret, kontaktlencse, kontaktlencse-tartozék) és egyéb termékek értékesítésére irányuló és a látásvizsgálattal összefüggő egyéb szolgáltatásokat nyújt.
Jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) az Optika által nyújtott szolgáltatások igénybe vevőinek és termékek vásárlóinak jogait és kötelezettségeit tartalmazza.
Az Optika adatai:
Cégjegyzékszám: 01-09-398405
Nyilvántartja: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Székhelye: 1141 Budapest, Szugló utca 82.
Adószáma: 27798159-2-42
Bankszámlaszáma: HU28 10401804 50527072 48521004
Postacíme: 1135 Budapest, Lehel utca 76.
Email: info@optikaitalia.hu
Honlapja: https://optikaitalia.hu/
Telefonszáma: +36 20 379 4909
A működés és a panaszkezelés helye a fenti címen van.
I. Definíciók
Egyedi Szerződés: A Felek között létrejövő, az ÁSZF keretein belül a Termék adásvételére vonatkozó, valamint Szolgáltatás nyújtására irányuló egyedi szerződés, amelynek tartalma a Vásárló által a szerződéskötés során megadott és az Optika által egyeztetett, valamint adott esetben a szemvizsgálat során felvett adatok. Az Egyedi Szerződésnek elválaszthatatlan részét képezi a jelen ÁSZF annak minden rendelkezésével.
Felek: Az Optika és a Vásárló együttesen.
Profil: Az Optika által létrehozott fiók, amelynek segítségével az Optika azonosítja a Vásárlót, lehetővé téve, hogy a Vásárló Terméket vásároljon, és Szolgáltatást vegyen igénybe.
Fogyasztó: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Szerződés: A Felek között létrejövő ÁSZF és az Egyedi Szerződés együttesen.
Szolgáltatás: Az Optika által a Vásárló részére nyújtott részben ingyenes, részben visszterhes szolgáltatások összessége.
Tartós fogyasztási cikk: Az Optika által értékesített azon termékek (különösen a szemüvegek, és tartozékaik), melyek a Jótállási IM rendelet értelmében tartós fogyasztási cikknek minősülnek.
Termék: Az Optika által forgalmazott és az Üzletben elérhető és megvásárolható termék.
Üzlet: Az Optika által üzemeltetett Optika Italia elnevezésű Üzlethelyiség, amely a 1135 Budapest, Lehel utca 76. cím alatt található.
Vásárló: Az a természetes vagy jogi személy, aki igénybe veszi az Optika Szolgáltatását vagy Terméket vásárol.
Weboldal: Az Optika által üzemeltett weboldal, amely az alábbi címen elérhető: https://optikaitalia.hu/.
II. Termék adásvétele
1. Termékekre vonatkozó általános rendelkezések
1.1. Az Optika által forgalmazott Termék – a magas szakmai színvonal biztosítása érdekében – kizárólag személyesen vásárolható meg az Üzletben. Az elérhető termékek listája és áraik az Üzletben kihelyezett tájékoztatókon és árlistákon találhatók. A Termék árát az Optika határozza meg forintban, bruttó értékben.
1.2. Az Optika kifejezetten törekszik arra, hogy mindig aktuális tartalmat és ajánlatokat jelenítsen meg a Vásárló számára. Tekintettel arra, hogy az Üzletben megjelenő információk, a termékek listája, azok leírása és árai változhatnak, az Optika fenntartja a jogot arra, hogy az Üzletben megjelenő Termék adásvételének feltételeit bármikor módosítsa, a Termék elérhetőségét megváltoztathassa, illetve az Üzlet üzemeltetését felfüggessze, vagy véglegesen megszüntesse.
1.3. Az Optika fenntartja a jogot arra, hogy az egyes Termék elérhetőségét részlegesen vagy teljesen az összes Vásárló, vagy a Vásárlók egy csoportja számára korlátozza vagy letiltsa.
1.4. A Termékről az Egyedi Szerződés megkötését követően az Optika pénztárgépi nyugtát, illetve a Vásárló előzetesen jelzett szándéka szerint számlát állít ki és azt legkésőbb a Termékkel együtt a Vásárló részére átadja, és igény szerint – akár későbbi időpontban – elektronikus levében is megküldi.
1.5. Az Optika gondoskodik a Termék összekészítéséről, csomagolásáról és személyes átvételre való előkészítésről. A Termék átvételére az Üzletben van lehetősége a Vásárlónak. Az Optika a Termék átvételekor átadja a Vásárló számára a Termékhez tartozó jogi dokumentumokat és a szükséges tájékoztatást.
1.6. A Vásárló a megvásárolt Terméket, annak Üzletbe való megérkezését követően három hónapig veheti át. A Vásárló legkésőbb a Termék elkészültét követő 15 napon belül kérhet részletfizetést, amely esetben az átvétel 3 hónapos határideje további 15 nappal meghosszabbodik. Részletfizetés esetén a Vásárló a Terméket addig nem veheti át, amíg a vételár 75%-t meg nem fizette.
1.7. A személyes átvételkor a Vásárló az Optika felé a megrendelőlap bemutatásával azonosítja magát. A Vásárló felel azért, hogy a megrendelőlapot illetéktelen személy ne ismerje meg. A személyes átvétel lehetséges időpontjairól az Optika a Vásárlót emailben, illetve telefonon tájékoztatja.
1.8. Az Optika egyes Terméket – különös tekintettel a szemüveg- és kontaktlencsékre – egyedileg a Vásárló igényeinek megfelelően készíti el. Az így előállított Termék árát az Optika munkatársai a Vásárló személyes igényeinek (pl. látásvizsgálat) felmérését követően tudják meghatározni.
1.9. Az Optika – a szakmai minőség biztosítása érdekében – szemüveget és kontaktlencsét kizárólag az Optikában elvégzett szemvizsgálatot követően, vagy a Vásárló által hozott, hivatalos szemvizsgálati eredmény alapján ad el a Vásárló részére.
2. Az Optika felelőssége
2.1. Az Optika kötelezettséget vállal azért, hogy a Termék megfelel a jelen ÁSZF-ben, valamint a jogszabályok által megállapított minőségi követelményeknek. A jelen ÁSZF elfogadásával a Vásárló kifejezetten nyilatkozik, hogy tisztában van ezekkel a minőségi követelményekkel.
2.2. Az Optika kizárólag a Termékre vonatkozó jogszabályban rögzített tájékoztatás megtörténtéért és megfelelő tartalmáért, valamint a gyártótól származó információk megjelenítéséért vállal kötelezettséget. Az Optika törekszik a gyártók és importőrök által megfelelő formában megküldött adatok pontos megjelenítésére. Ezt meghaladóan az Optika minden Termék minőségével kapcsolatos kifogás esetén a Vásárló és a gyártó, vagy importőr közötti problémamegoldást szorgalmazza.
2.3. Az Optika a Termék elkészítési időtartamára vonatkozóan – amennyiben nem az Üzletben elérhető kész Termékről van szó – egy tájékoztató jellegű becslést ad a Vásárló számára. Az Optika kizárólag azért vállal felelősséget, hogy a Terméket a Vásárló az Egyedi Szerződés megkötésétől számított 30 napon belül át tudja venni az Üzletben, akkor is, ha a szóbeli tájékoztatás során ettől rövidebb elkészítési időt becsült meg.
2.4. Amennyiben a Vásárló a megvásárolt Terméket az átvételi időtartam alatt nem veszi át, úgy az Optika nem kötelezhető többé a Szerződés teljesítésére és kártérítésre sem. Amennyiben a teljesítés a Vásárló oldalán felmerülő okból hiúsult meg a Vásárló nem mentesül a fizetési kötelezettség alól, azaz továbbra is köteles a Termék ellenértékének megfizetésére, a már teljesített ellenértéket pedig nem követelheti vissza.
2.5. A Termék Vásárló általi átvételével a kárveszély az Optikáról a Vásárlóra száll át. Ez azt jelenti, hogy a Termékben bekövetkezett minden kár kizárólag a Vásárlót terheli, amennyiben azt a polgári jog általános szabályai szerint nem tudja más személlyel (pl. harmadik személy károkozóval) szemben érvényesíteni.
2.6. A Vásárló által rendelkezésre bocsátott – tehát nem az Optika által készített – szemvizsgálat eredménye alapján készült szemüveg, lencse és bármilyen más Termék Vásárló igényeinek való megfelelőségért az Optika semmilyen felelősséget nem vállal.
2.7. Az Optika nem vállal semmilyen felelősséget a Vásárló által a Termékhez rendelkezésre bocsátott anyagért, alkatrészért például szemüvegkeretért vagy lencséért, illetve az ezek hibája miatt a Terméken bekövetkezett kárért.
2.8. Az Optikát nem terheli semmilyen felelősség a Szerződés késedelmes vagy hibás teljesítéséért, károkozásért, illetve bármilyen egyéb érdeksérelemért, amennyiben az a Vásárló által hibásan megadott adatokra vezethető vissza.
2.9. Az Optika a jogszabályok által megengedett legnagyobb mértékben kizárja a Vásárlók elállási és felmondási jogát, így különösen a Ptk. 6:249. §-ában megállapított, vállalkozási szerződések esetén biztosított elállási és felmondási jogot.
2.10. A fentiek mellett az Optika a jogszabályok által megengedett legnagyobb mértékben kizárja a saját, valamint kapcsolt vállalkozásai, beszállítói, munkavállalói, partnerei, külső szoftverek jogtulajdonosai felelősségét a következő károkért: (i) közvetlen vagy közvetett, meg nem határozható összegű, járulékos, következményi, elrettentő vagy megtorló jellegű károk (ii) használhatatlanságból eredő veszteség, bevételkiesés vagy elmaradt haszon (akár közvetlen vagy közvetett veszteségről van szó) akkor is, ha az Optika tudott vagy tudnia kellett volna arról, hogy az ilyen jellegű károk bekövetkezése lehetséges, és akkor is, ha a kártérítésnek nem sikerül betölteni a lényegi célját.
3. Jótállás
3.1. Abban az esetben, ha a Vásárló Fogyasztónak minősül, akkor az Optika a Tartós fogyasztási cikkekre kötelező jótállással tartozik.
3.2. A jótállási időszak alatt a Vásárló a Terméket visszaviheti, illetve saját költségén visszaküldheti az Üzletbe. Az Optika a beérkezést követően az átvételt az Optika a jótállási jegyen feltünteti, és 30 napon belül gondoskodik a Termék megvizsgálásának kezdeményezéséről és a gyártó bevonásáról. A gyártó szakvéleményt állít ki, amelyet a Felek kötelező érvényűnek fogadnak el. Ha a szakvélemény szerint valóban hibás a Termék, akkor az Optika lehetőség szerint egy másik ugyanolyan, ennek hiányában egy hasonló paraméterekkel rendelkező Terméket biztosít a Vásárló részére. Abban az esetben, ha az szakvélemény szerint a Termék nem hibás vagy olyan hibában szenved, amelyre a jótállás nem terjed ki (különös tekintettel arra az esetre, ha a hibát külső behatás vagy helytelen használat okozta), akkor az Optika a Terméket a Vásárló költségén visszaküldi, vagy az Üzletben átadja a Vásárlónak.
3.3. A kötelező jótállási kötelezettség alól az Optika teljes mértékben mentesül, ha bebizonyosodik, hogy a hiba a Tartós fogyasztási cikk átvételét követő okból (például nem megfelelő használatból) keletkezett.
3.4. A kötelező jótállás időtartama 10 ezer és 250 ezer forint közötti Tartós fogyasztási cikk esetén két év, 250 ezer forintot meghaladó eladási ár felett pedig három év.
3.5. A kötelező jótállási idő kezdőnapja az a nap, amikor a Fogyasztónak minősülő Vásárló a Tartós fogyasztási cikket átvette.
3.6. Az Optika a Tartós fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet igazolható módon a Fogyasztónak minősülő Vásárló rendelkezésére bocsátja a Jótállási rendelettel előírt tartalommal olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.
3.7. A Tartós fogyasztási cikk kijavítása esetén a kötelező jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztónak minősülő Vásárló a Tartós fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A kijavítás során a Tartós fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
3.8. Amennyiben megállapítást nyer, hogy a Tartós fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztónak minősülő Vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Optika a Tartós fogyasztási cikket nyolc napon belül kicseréli. Ha erre nincs lehetőség, az Optika a Vásárló által bemutatott, a Tartós fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a visszatéríti.
3.9. Egyebekben a jótállásra a Jótállási rendeletben meghatározott szabályok alkalmazandók.
4. Elállás, felmondás és kellékszavatosság
4.1. Az Egyedi Szerződés megkötése az Optika üzlethelységében történik, így a Fogyasztót az Fvkr. 20. § szerinti 14 napos indokolás nélküli elállási jog nem illeti meg.
4.2. A Vásárló az Optika hibás teljesítése esetén az Optikával szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk., valamint a Kellékszavatossági Rendelet rendelkezéseinek megfelelően.
4.3. A Fogyasztónak minősülő Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a Termék átadása időpontjában már léteztek. A kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
4.4. Nem Fogyasztónak minősülő Vásárlóval kötött Szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított egy éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
4.5. A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Optika költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a Szerződéstől is elállhat. A választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Optika adott okot.
4.6. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. Amennyiben a Vásárló Fogyasztónak minősül, a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belüli közlés haladéktalannak számít.
4.7. Fogyasztónak minősülő Vásárló esetében a teljesítést – vagyis átvételt – követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a Termék természetével összeegyeztethetetlen. Az Optika akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a Termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján az Optika nem köteles a Vásárló kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a Termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
4.8. A Kellékszavatossági Rendelet alapján az Optika megtagadhatja a Termék szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Optikának, figyelemmel valamennyi körülményre, ideértve a Termék hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
4.9. A Fogyasztónak minősülő Vásárló akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – arányos árleszállítást igényelni, vagy a Szerződést megszüntetni, ha
– az Optika nem végezte el a kijavítást, vagy kicserélést, vagy elvégezte, de a kicserélt Termék visszavételének költségét nem, vagy csak részben teljesítette, vagy megtagadta a Termék szerződésszerűvé tételét;
– ismételt hiba merült fel a Termékkel kapcsolatosan, annak ellenére, hogy azt az Optika megkísérelte kijavítani, vagy kicserélni;
– a hiba olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást, vagy elállást tesz indokolttá; vagy
– az Optika nem vállalta a Termék kijavítását, vagy kicserélését, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy azt ésszerű határidőn belül, vagy a Vásárlónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem tudja elvégezni.
4.10. Az Optikát terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen, ha a Fogyasztónak minősülő Vásárló a Termék hibájára hivatkozva kívánja elállásával megszüntetni a Szerződést.
4.11. Az Optika számára a kijavításra, vagy kicserélésre nyitva álló ésszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztónak minősülő Vásárló a hibát közölte és a hibás Terméket az Optikának átadta. Amennyiben a javítás a 15 napot meghaladja, a Fogyasztónak minősülő vásárlót az Optika a várható időtartamról tájékoztatja.
4.12. A Vásárlónak a hibás Terméket a kijavítás, vagy kicserélés teljesítése érdekében az Optika rendelkezésére kell bocsátania.
4.13. A Vásárló elállásra vonatkozó kellékszavatossági joga az Optikának címzett, az elállási igényére vonatkozó döntését kifejező jognyilatkozatával gyakorolható. Optika azonban csak azt követően köteles a vételárat visszafizetni, amennyiben az elállási igénnyel érintett Terméket az Optika átvette, vagy a Termék visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
III. Szolgáltatások
1. Szolgáltatásokra vonatkozó általános rendelkezések
1.1. Az Optika Szolgáltatását az Szerződésben meghatározott feltételeknek (például határidők) megfelelően nyújtja. A Szolgáltatás áráról a Vásárló a Weboldalon is tájékozódhat.
1.2. A Vásárló az Optika a Szolgáltatást kizárólag az Üzletben veheti igénybe.
1.3. A Szolgáltatáshoz szükséges eszközöket és technikai feltételeket az Optika a saját költségén biztosítja. Az Optika a Szolgáltatás nyújtásához használt eszközöket rendszeresen kalibrálja és karbantartja azok megfelelő működés érdekében.
1.4. A Vásárló köteles a Szolgáltatás jellegének megfelelően közreműködni a Szerződés teljes időtartama alatt. A Vásárló csak akkor veheti igénybe a Szolgáltatást, ha az előírt előkészületeket elvégezte. Ezek részleteiről az Optika a Vásárló részére egyedileg ad tájékoztatást.
1.5. Az Optika a Szolgáltatás körében a tevékenység végzésének rendjét maga határozza meg, azzal, hogy az Optika az Egyedi Szerződés szerinti határidőket köteles betartani.
1.6. A Vásárlónak időpontot az alábbiak szerint foglalhat:
– online, a weboldalon található online időpontfoglaló rendszeren keresztül;
– telefonon, az Optika ÁSZF-ben feltüntetett számát felhívva;
– személyesen, az Üzletben;
– emailen, az Optika ÁSZF-ben feltüntetett címén keresztül.
1.7. Amennyiben a Vásárló az előzetesen egyeztett időpontban nem jelenik meg és erről előzetesen – legalább 24 órával – nem tájékoztatta az Optikát, nem mentesül a Szolgáltatás díjának megfizetése alól.
2. Látásvizsgálatra vonatkozó rendelkezések
2.1. Az Optika a Vásárló számára – a jelen fejezet 2.3 és a 2.5 pontjaiban leírtak kivételével – ingyenesen nyújt látásvizsgálatot azzal a szándékkal, hogy a Vásárló az eredmény ismeretében az Optikánál fog Terméket vásárolni. Vásárlás esetén a számlán a látásvizsgálat ára a megvásárolt Termék árából levonásra kerülve jelenik meg, azonban a Vásárló számára ez nem jár többletfizetési kötelezettséggel. A vizsgálat a Vásárlóra vonatkozóan nem jár vásárlási kötelezettséggel.
2.2. Az Optika a látásvizsgálat eredményeit közli a Vásárlóval és részletes tájékoztatást ad a felmerült esetleges látásproblémákról, valamint a javasolt korrekciós lehetőségekről (szemüveg, kontaktlencse stb.). Amennyiben a látásvizsgálat során az Optika olyan egészségügyi problémát észlel, amely orvosi vizsgálatot igényel, akkor erről tájékoztatja a Vásárlót.
2.3. Abban az esetben, ha a Vásárló az ingyenes látásvizsgálat lehetőségével visszaél és annak eredményét azért kéri el, hogy más optikában vásároljon magának szemüveget vagy kontaktlencsét, akkor az Optika a látásvizsgálatért díj felszámítására jogosult. A Vásárló kifejezetten beleegyezik, hogy ebben az esetben a vizsgálatok eredményének kiadását követően tartozása keletkezik, amelyet köteles az Optika részére megfizetni.
2.4. A látásvizsgálatba bele tartozik a gépi mérés kerato-refraktométerrel, szemfenék vizsgálat réslámpával, és ophthalmoszkóppal. Az Optika a Vásárló figyelmét kifejezetten felhívja arra, hogy a látásvizsgálatba a kontaktlencse vizsgálat nem tartozik bele, és azt az Optika minden esetben visszterhesen nyújtja.
3. Kontaktlencse betanításra és kontrollra vonatkozó rendelkezések
3.1. A betanítás célja, hogy a Vásárló megtanulja a kontaktlencsék biztonságos és higiénikus használatát, valamint, hogy az Optika ellenőrizze a lencsék megfelelő illeszkedését és állapotát.
3.2. Kontaktlencse kontroll esetén a Vásárló kötelezettsége, hogy kontaktlencsét viselve érkezzen. Abban az esetben, ha a Vásárló a kötelezettségének nem tesz eleget, akkor az Optika a szolgáltatást nem tudja nyújtani.
3.3. Amennyiben a Vásárló a III. Fejezet 1.9 pontja szerinti előzetesen egyeztett időpontban érkezik, de az előző pont szerinti kötelezettségének nem tesz eleget úgy az Optika a Szolgáltatást nem tudja nyújtani, viszont a Vásárló fizetési kötelezettsége megmarad.
4. Szemüveg szerelésre, javításra és keretbeállításra vonatkozó rendelkezések
4.1. A szemüveg szerelését, javítását és a keretbeállítást az Optika térítésmentesen nyújtja. Amennyiben ehhez anyagot vagy alkatrészt kell felhasználni, úgy erre a tényre az Optika a Vásárló figyelmét felhívja. A Vásárló döntése alapján az Optika a Szolgáltatást a Vásárló költségére elvégzi, vagy a Szolgáltatás nyújtását megtagadja.
4.2. Az Optika törekszik arra, hogy a szemüveg szerelési, javítási és keretbeállítási szolgáltatásokat a lehető legrövidebb időn belül elvégezze. Ennek várható, becsült idejét az Optika előzetesen közli a Vásárlóval. Az Optika nem tud felelősséget vállalni a becsült időtartamon belüli teljesítésért. A Vásárló ilyen igényű kifejezett kérése esetén a szerelési, javítási és keretbeállítási szolgáltatások elvégzése helyett az Optika a Vásárló által átadott ingóságokat haladéktalanul visszaadja.
4.3. Az Optika garantálja, hogy az általa végzett szerelési, javítási és keretbeállítási munkák a vonatkozó iparági standardoknak és minőségi követelményeknek megfelelnek.
4.4. Az Optika a gyógyászati segédeszköznek minősülő szemüvegek esetén, amennyiben a javítás költsége – az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglalóan – a 20.000 Ft-ot meghaladja, a Vásárló részére jótállási jegyet állít ki.
5. Az Optika felelőssége
5.1. Az Optika felelősséget vállal azért és szavatolja, hogy a Szolgáltatást a vonatkozó hatályos jogszabályi követelményeknek, valamint iparági sztenderdeknek megfelelően, meglévő szaktudás és engedélyek birtokában nyújtja.
5.2. Az Optika – amennyiben az Szerződés másképpen nem rendelkeznek – a Szolgáltatás nyújtása során a tőle elvárható legnagyobb szakmai gondossággal látja el.
5.3. Az Optikát semmilyen felelősség nem terheli az olyan hibáért, amely a Vásárló által szolgáltatott adat, információ valótlanságára, illetve, anyag, alkatrész hibájára vezethető vissza, vagy ha a Szolgáltatást a Vásárló közreműködésének hiánya miatt nem tudja megfelelően elvégezni.
5.4. A kontaktlencsék használata során a Vásárló köteles betartani az Optika által javasolt higiéniai előírásokat és egészségügyi ajánlásokat. Ennek be nem tartásáért az Optikát semmilyen felelősség nem terheli.
5.5. Az Optika nem vállal felelősséget a javítást követően a szemüveg olyan hibáiért vagy sérüléseiért, amelyek a Vásárló rendeltetésellenes használatából, balesetből, vagy harmadik személy által végzett beavatkozásból erednek.
5.6. Az Optika nem vállal felelősséget azért, ha a javítás következtében az átadott szemüvegre vonatkozóan a Vásárló elveszti más szolgáltatónál érvényesíthető szavatossági jogait.
5.7. A fentiek mellett az Optika a jogszabályok által megengedett legnagyobb mértékben kizárja a saját, valamint kapcsolt vállalkozásai, beszállítói, munkavállalói, partnerei, külső szoftverek jogtulajdonosai felelősségét a következő károkért: (i) közvetlen vagy közvetett, meg nem határozható összegű, járulékos, következményi, elrettentő vagy megtorló jellegű károk (ii) használhatatlanságból eredő veszteség, bevételkiesés vagy elmaradt haszon (akár közvetlen vagy közvetett veszteségről van szó) akkor is, ha az Optika tudott vagy tudnia kellett volna arról, hogy az ilyen jellegű károk bekövetkezése lehetséges, és akkor is, ha a kártérítésnek nem sikerül betölteni a lényegi célját.
6. Fogyasztói jogok
6.1. A Javítási Rendelet alapján a Fogyasztónak minősülő Vásárlót a gyógyászati segédeszköznek minősülő szemüvegekre vonatkozóan, amennyiben a javítás általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja a 20.000 forintot meghaladja, jótállás illeti meg a javított Termékre. Ez nem terjed ki olyan szolgáltatásokra, amelyeket szavatossági vagy jótállási igény alapján teljesítettek.
6.2. Az Optikát a javítást követően a jótállási kötelezettség hat hónapig terheli. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
IV. Vegyes rendelkezések
1. Profil létrehozása és a Szerződés megkötése
1.1. A 18. életévét be nem töltött természetes személy kizárólag a törvényes képviselője eljárásával vásárolhat Terméket vagy vehet igénybe Szolgáltatást. Az Optika nem köteles ellenőrizni a Vásárló életkorát, azonban, ha tudomására jut, hogy a Vásárló nem töltötte be a 18. életévét és nem rendelkezik a törvényes képviselője hozzájárulásával, akkor jogosult a szerződéskötéstől elzárkózni vagy a Szerződést azonnali hatállyal megszüntetni.
1.2. Az Üzletben természetes személy jogi személy képviseletében is eljárhat és az Egyedi Szerződésről a jogi személy részére számlát kérhet. A jogi személy képviseletében eljáró természetes személy szavatolja, hogy a Szerződés megkötésére jogosult. Az Optika nem köteles ellenőrizni a képviseleti jogosultság fennállását azonban, ha ennek hiányáról tudomást szerez, akkor jogosult a szerződéskötéstől elzárkózni vagy a Szerződést azonnali hatállyal megszüntetni.
1.3. Amennyiben a Szerződés másképpen nem rendelkeznek, az Optika a Vásárló számára Profilt hoz létre a Termék megvásárlása és a Szolgáltatás igénybevételéhez. Nem szükséges a Profil az alábbi termékek vásárlásához: szemüvegtok, törlőkendő, szemüvegtisztító kendő, szemüvegtisztító spray, kontaktlencse folyadék, kontaktlencse tartó, szemüveg lánc, szemüveg zsinór, szemüveg pánt, páramentesítő spray valamint az alábbi Szolgáltatások igénybevételéhez: ultrahangos tisztítás, szemüveg szerelés, javítás (amennyiben pótalkatrész nem szükséges), keretbeállítás.
1.4. A Profil létrehozásához a Vásárlónak meg kell adnia a szükséges személyes adatait és hozzájárulni az adatok Optika általi kezeléséhez. A személyes adatok kezelésére vonatkozó rendelkezéseket az Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza. A Vásárló kizárólag a saját személyes adatait adhatja meg, a jelen fejezet 1.2 pontja szerinti képviselet kivételével. Más személyes adataival való visszaélés tilos. A Vásárló szavatolja, hogy a saját nevében vagy az általa megjelölt jogi személy nevében jár el. A Profil létrehozásának folyamatát képezi a jelen ÁSZF vásárló általi elfogadása, amelyet az Optika elektronikus rendszerében biztosított aláírásával tesz meg.
1.5. A Profil létrehozásához a Vásárló következő személyes adataira van szükség: név, születési idő, lakcím, telefonszám, email cím. Kiskorú Vásárló esetében szükséges továbbá: a törvényes képviselő neve, születési helye és ideje. Az email címet a rendszer ellenőrzi, hogy tartozik-e már hozzá korábban létrehozott Profil. Egy email címhez csak egy Profil tartozhat.
1.6. A megadott személyes adatok pontosságáért, aktualitásáért és valóságtartalmáért kizárólag Vásárló felel. Abban az esetben, ha az Optika tudomására jut, hogy valótlan személyes adatokat adtak meg, vagy azokkal visszaélés történt, akkor törli a Vásárló profilját.
1.7. Az Egyedi Szerződéssel Szerződés akkor jön létre és lép hatályba, amikor az Optika ajánlatát a Vásárló elektronikus aláírásával elfogadja. Az Optika ajánlatát kizárólag az Üzletben, az elektronikus rendszerén keresztül a Vásárlóval ismertetett információk képzik. Az Optika ajánlata jelenlevők között tett ajánlatnak minősül, így amennyiben a Vásárló azt késedelem nélkül nem fogadja el az Optika ajánlati kötöttsége megszűnik.
1.8. A jelen fejezet 1.3. pontjában felsorolt Termékek és Szolgáltatások vonatkozásában – ahol nem szükséges a Profil létrehozása – a Vásárló az Optika ajánlatát elektronikus aláírása nélkül is elfogadhatja.
1.9. Az Egyedi Szerződés létrejöttét követően a Vásárló a Szerződés tartalmát nem módosíthatja.
2. Fizetés
2.1. A Termék és Szolgáltatás ellenértékét bankkártyás fizetés, banki átutalás, készpénzes fizetés és egészségkártya, SZÉP-kártya, valamint az Optika által értékesített ajándékkártya útján tudja megfizetni a Vásárló.
2.2. Banki átutalás választása esetén az Optika külön visszaigazolás formájában tájékoztatja a banki átutalásban szerepeltetendő adatokról a Vásárlót (pl. számlaszám, közlemény tartalma stb.). A banki átutalás teljesítését követően az Optika 48 órán belül manuálisan is visszaigazol.
2.3. Egyes Termékekre az Optika részletfizetést biztosíthat, amelynek részleteit az részletfizetési megállapodás tartalmazza. A Vásárló tudomásul veszi, hogy bármely részlet késedelmes teljesítése esetén, a teljes összeg esedékessé válik. A részletfizetési megállapodás szerződésszerű teljesítése alatt az Optika késedelmi kamatot nem számol fel. A Vásárlót megilleti az előtörlesztés lehetősége. A részletfizetési megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Ptk. vonatkozó rendelkezései megfelelően irányadóak.
2.4. Az Optika a XIII. Kerület által kiadott Partnerkártya elfogadó helynek minősül, amely alapján a Vásárló a Termék és/vagy Szolgáltatások árából meghatározott kedvezményre lehet jogosult. További részletek a következő honlapon érhetők el: https://www.budapest13.hu/elfogadohelyek/optika-italia/.
2.5. Az ajándékkártyára a következő feltételek vonatkoznak:
– A Vásárló befizethet egy meghatározott összeget, amely teljes mértékben az ajándékkártyára feltöltésre kerül és levásárolható az Optikánál.
– Az ajándékkártya összegével a Termék és/vagy Szolgáltatás értéke és a fizetendő végösszeg csökken.
– Az ajándékkártya kizárólag az Optikánál és kizárólag az ajándékkártyán szereplő időtartam alatt használható fel.
– A Vásárlónak lehetősége van az ajándékkártyáját törzsvásárlói kártyává alakítani a szükséges személyes adatok megadásával. Ebben az esetben a törzsvásárlói kártya vonatkozó rendelkezései megfelelően alkalmazandóak.
2.6. Az Optika a vásárlók számára törzsvásárlói programot működtet. A Vásárló a törzsvásárlói program keretében az alábbi kedvezményekre lehet jogosult:
– Az Optika a törzsvásárlói kártyán a vásárlás végösszegének 5%-át, de 100 forintos egységenként pontok formájában jóváírja.
– A gyűjtött pontokat a Vásárló következő vásárláskor kedvezményre válthatja. Egy pont egy forint kedvezménynek minősül, amely kizárólag napszemüvegre, kontaktlencsére, szemüveglencsére és szemüvegkeretre használható fel.
– A kártya át nem ruházható, a rajta levő pontok készpénzre nem válthatóak. Előleg fizetésekor nem, csak a teljes vételár megfizetésekor kerülnek jóváírásra a pontok.
– A törzsvásárlói kártyával extra pontok is gyűjthetők, ha a Vásárló a programban való regisztrációjakor kapott ajánló kódjával másoknak is ajánlhatja törzsvásárlói programot. Az ajánló személy az ajánlott személy első vásárlása után járó pontok 10%-át kapja meg saját törzsvásárlói kártyájára.
– Az aktuális kártyaegyenlegről a Weboldalon, telefonon és személyesen az Üzletben lehet érdeklődni. A kártya tulajdonos tájékoztatása után a kártya letiltásra kerül, amennyiben a törzsvásárlói kártyán 15 évig nem történik tranzakció.
– A kártya elvesztése és sérülése esetén a kártyatulajdonosnak lehetősége van a kártya cseréjére. Kártyacserét a személyi azonosságának igazolása után személyesen igényelhet. Kártyacsere esetén a kedvezményt 24 óra elteltével tudja igénybe venni.
– A kártya visszavonásig érvényes. Az érvényesség lejártával a kártya által biztosított kedvezmények a továbbiakban nem vehetők igénybe.
2.7. Az Optika fenntartja a jogot arra, hogy egyedi esetekben, a Vásárlók előre meg nem határozott köre számára, elsősorban marketingcélokból másfajta ajándékkártyákat, kuponokat, törzsvásárlói kártya típusokat bocsásson ki.
2.8. Az Optika időszakonként eseti jelleggel egyéb kedvezményeket is biztosít. Az ilyen akciók részleteiről a Vásárlók az Üzletben található akció szabályzatból tájékozódhatnak.
3. Vis maior
3.1. Vis maiornak minősül minden olyan elháríthatatlan külső ok, amely kívül esik az Optika ellenőrzési körén, és amely akadályozza az Optikát a Szerződés teljesítésében. Ilyen okok közé tartozhatnak, de nem kizárólagosan, a természeti katasztrófák (pl. földrengés, árvíz, viharkár), háborús események, terrorcselekmények, járványok, sztrájkok, tűzesetek, állami intézkedések, valamint az energiaszolgáltatás megszakadása.
3.2. Az Optika köteles a vis maior esemény bekövetkezését követően a lehető leghamarabb értesíteni a Vásárlót az esemény tényéről, annak várható időtartamáról és hatásairól.
3.3. A vis maior esemény bekövetkezése esetén a Vásárló nem jogosult kártérítési igény érvényesítésére az Optikával szemben a Szerződés késedelmes teljesítése, nem teljesítése vagy hibás teljesítése miatt. A vis maior esemény nem mentesíti a Vásárlót a már teljesített vagy folyamatban lévő szolgáltatásokért járó díjak megfizetése alól.
3.4. Az Optika nem vállal felelősséget olyan előre nem látható eseményekért, amelyek nem minősülnek vis maiornak, de jelentős hatással vannak a Szerződés teljesítésére, például alapanyagok vagy alkatrészek váratlan hiánya, vagy logisztikai nehézségek.
4. Panaszkezelés
4.1. A Vásárló az Optika működésével vagy a Termék feltételezett hibájával, a Szolgáltatás minőségével kapcsolatban panasszal élhet az Optika fent megjelölt Üzletében személyesen, vagy elektronikus levél formájában a következő email címen: info@optikaitalia.hu.
4.2. Az Optika panaszkezelése minden esetben térítésmentes.
4.3. A Felek kijelentik, hogy törekednek az esetleges vitás helyzetek békés feloldásáról. Ebből fakadóan a Vásárló vállalja, hogy a vitás helyzet kezelésének elsődleges módjaként a jelen pontban leírt szabályok szerint jár el, míg az Optika vállalja, hogy minden panasz kivizsgálására fokozott figyelmet szentel és lehetőségeihez és az adott helyzethez képest a lehető legrövidebb időben gondoskodik annak kivizsgálásáról.
4.4. Az Optika az azonnali megoldást igénylő problémát haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal orvosolja, minden más esetben pedig 24 napon belül válaszol a felmerült panaszra.
4.5. A Vásárló a panasz kivizsgálása során köteles az Optikával együttműködni, a szükséges információkat, dokumentumokat rendelkezésre bocsátani.
4.6. Amennyiben a Vásárló panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy a Vásárló lakóhelye szerint illetékes hatóságokhoz fordulhat:
– Fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetősége: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
– Békéltető Testületek elérhetősége területi illetékesség szerint: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
4.7. A Vásárló jogosult a panasszal kapcsolatos jogvita esetén általános jogérvényesítés keretében bírósághoz is fordulni.
5. Záró rendelkezések
5.1. A Felek kötelesek az Egyedi Szerződést a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeknek és a jogszabályoknak megfelelően jóhiszeműen teljesíteni, valamint a teljesítés során együttműködni egymással.
5.2. A megkötött Szerződés egyik része sem minősül írásbelinek, azt az Optika azonban iktatja és tárolja, és a Vásárló erre irányuló kifejezett kérése esetén a rendelkezésére bocsátja. A Szerződésre a Ptk. vonatkozó előírásai alkalmazandók.
5.3. A szerződéskötés és a kapcsolattartás nyelve a magyar. A Szerződésre a magyar jog rendelkezései az irányadók.
5.4. A Optikát nem köti semmilyen magatartási kódex (pl. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatra vonatkozó magyarországi szabályozás alapján kibocsátott magatartási kódex).
5.5. Az ÁSZF a fent rögzített naptól hatályos és határozatlan időre szól.
5.6. Az Optika bármikor jogosult a jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani, amely azonban nem befolyásolja a már létrejött Egyedi Szerződést.
5.7. Az ÁSZF és annak korábban hatályos verziói itt érhetőek el: https://optikaitalia.hu/ASZF.
5.8. Az Optika a Weboldalról ugrópontként elérhető külső honlapok tartalmáért, adat- és információvédelmi gyakorlatáért nem vállal felelősséget. Amennyiben az Optika tudomására jut, hogy az általa linkelt oldal vagy a linkelés harmadik személyek jogait vagy a hatályos jogszabályokat sérti, a linket haladéktalanul eltávolítja a Weblapról.
5.9. Az Optika nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
5.10. Az ÁSZF mind a Vásárló, mind az Optika részéről indokolás nélkül a Vásárlónak, illetve az ügyfélszolgálatnak megküldött elektronikus levél útján felmondható. A Vásárlónak továbbá lehetősége van a Profiljának törlésére, amit az ügyfélszolgálatnak megküldött elektronikus levélben kérhet. A Profil törlésének kérését az Optika egyidejűleg az ÁSZF felmondásának is tekinti.
5.11. Az Optika jogosult a Vásárlók részére nyújtott tevékenységeiből eredő bármely jogát vagy kötelezettségét a Vásárló hozzájárulása nélkül részben vagy egészben átengedni jogutódjának, leányvállalatának, vagy az Optika vagyonát és vagyonelemeit megszerző más gazdasági társaságnak.
5.12. Az Optika a Vásárló személyes adatainak kezelését az alkalmazandó jogszabályoknak és az Adatkezelési Tájékoztatónak (https://optikaitalia.hu/adatkezelesi-tajekoztato/) megfelelően végzi, amely dokumentum az ÁSZF mellékletét képezi. A Vásárló kijelenti, hogy az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát megismerte és elfogadja az adatainak kezelését.
5.13. A Weblapon elhelyezett valamennyi anyag, annak teljes szövege, grafikai, illetve egyéb tartalma, a Weblap szerkezeti felépítése, forráskódja, valamint bármely egyéb szellemi tulajdon szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt áll és az Optikát illeti.
5.14. Az Optika Italia márkanevet illető szerzői jogok, illetve egyéb szellemi tulajdonjogok kizárólagos jogosultja az Optika. A Weblap tartalmának, illetve a Weblap egyéb szellemi tulajdonának bármely felhasználása kizárólag az Optika előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
5.15. A Weblap tartalmának jogosulatlan felhasználása védjegyjogi, szerzői jogi és polgári jogi igényeken túlmenően a büntetőjogi jogszabályokban meghatározott szankciókat is maguk után vonhatnak.
JOGSZABÁLYOK
Az ÁSZF-ben hivatkozott jogszabályok, továbbá a Szerződésre és a Szolgáltatásra egyébként vonatkozó jogszabályok:
• A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)
• Az általános adatvédelmi rendelet (2016/679/EU rendelet; „GDPR”)
• Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”)
• A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény („Fttv.”)
• A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi XCL. törvény („Fvtv.”)
• A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet („Fvkr.”)
• Az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII. 27.) Kormányrendelet („Javítási rendelet”)
• Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet („Jótállási rendelet”)
• A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet („Jótállási IM rendelet”)
• A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Kormányrendelet („Kellékszavatossági rendelet“)
• A biztonságos és gazdaságos gyógyszer- és gyógyászatisegédeszköz-ellátás, valamint a gyógyszerforgalmazás általános szabályairól szóló 2006. évi XCVIII. törvény („Gyftv.”)
• A gyógyászati segédeszközök forgalmazásának, javításának, kölcsönzésének szakmai követelményeiről szóló 7/2004. (XI. 23.) EüM rendelet („EüM rendelet”)
• Az orvostechnikai eszközökről szóló rendelet (2017/745/EU rendelet; „Orvostechnikai rendelet”)
• A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet („Eljárási rendelet”)
• A tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény („Tpvt.”)
• A védjegyek és a földrajzi árujelzők oltalmáról szóló 1997. évi XI. törvény („Vtv.”)
NKKB Optik Kft. Általános Szerződési Feltételek – Verziószám: 1.0